Leday √ - done!

Eftersom att jag lever på gymmet efter skolan så har jag inte ett jätte händelserikt liv om man säger så haha... Så jag tänkte börja blogga mer om min träning och övningar och sådär!
 
Värmde upp på typ en crosstrainer (vet inte riktigt vad den heter, men den liknar en crosstrainer men är inte samma..) får fota den någon dag.. Iaf Uppvärmningen höll på i 10 minuter, 10 i lutning och pendlade mellan 15 och 20 i motstånd.
 Stretchade lite och sen var det dags!
 
Leg extentions maskinen 8x3
Sittande legcurl 8x3
Höftlyft i liggande bencurlmaskinen 12x3
Insida lår maskin 8x3
Utsida lår (rumpa) maskin 8x3
Squats med hantel mellan benen 12x3
Benpress 8x3
Raka marklyft med hantlar 8x3
Bulgariska utfall med hantlar 8x3
Box jump 8x3
 
Klart!
 
Vad jag menar med 8x3 eller 12x3 är att du gör övningar 8 repitioner av övningen innan du vilar och så gör du 8 till och 8 till. Alltså 8 repitioner, 3 set.
 
När du är klar kan jag garantera att både rumpan och alla lårmuskler kommer tacka dig! Jag blev helt slut av dagens träning och självklart bar jag en grå tröja, så ni kan ju gissa hur det såg ut i slutet av passet? ;) Haha, den var mörkgrå....
 
Min benövning favorit är nog jumpingsquats men eftersom att jag kör ben 2 gånger i veckan (lördag och tisdag) så kör jag inte dem varje gång eftersom att man ska variera sin träning för att få bäst resultat! Ibland kör jag ju crossfit på lördagarna så det blir inte alltid ben på lördagar, men i crossfit använder man sig väldigt mycket utav ben så dom kommer med ändå.
 
 
 
Och en liten egobild i slutet, standard! Haha
 
Hoppas ni fick lite inspiration, ha en fin lördag allihop!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0