Avfärgning

Godmorgon! Eller förmiddag! Jag vaknade vid 9, var helt död o skulle säkert kunnat somna om men jag valde att gå upp o göra iordning kaffe o lägga mig ner o mysa i sängen istället.
Som rubriken lyder så har jag precis avfärgat mitt hår med en "hemmakur" som består av bakpulver, citron och schampoo, som man låter sitta i ungefär 1h innan man sköljer ur de o tar i balsam. Jag Lät de sitta i nästan exakt en timme, kanske 58 min hehe, innan jag sköljde ut det. För att det inte ska slita eller torka ut mitt hår så hade jag hårinpackning i, ungefär en halvtimme. Jag använde den här kuren för att jag ska färga håret ombré och vill inte att de ljusa längderna ska få röd/organgea toner som de förmodligen skulle få av mitt hår om jag färgade det nu, eftersom att sist jag färgade håret var det med en röd/lila ton. Röda toner sitter i håret väldigt länge o är svårt att färga bort, därför valde jag att använda mig av avfärgning så att de röda tonerna försvinner så de blir enklare o färga kalla och ljusa toner. 
Just nu är mitt hår blött o jag tänker inte anväda mig utav hårfönen för att värme är inte bra för håret så jag får helt enkelt vänta, men jag tycker jag ser resultat ändå!
I veckan kommer jag göra kuren igen för att vara säker, innan jag i nästa helg färgar håret ombré! Jag är så taggad! Tror de kommer gå bra, faktiskt! Så skönt o slippa tänka på att färga utväxten framöver oxå!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0