Tvättat med schampoo

Nu har jag tvättar håret med schampoo för första gången sen i december, shiet vad annorlunda känsla! Håret känns genast mycket strävare när man har i schampoo och mitt hår blir så otroligt torrt av schampoo! Men det var dags kände jag, dessutom tycker jag det är ett litet måste när man är sjuk och ändå är i skolan eller umgås med folk för då känner man sig inte lika äcklig. Hehe..
Framöver tror jag att jag kommer tvätta håret med schampoo kanske en gång i månaden, får se kanske blir mer sällan.. Men jag gör det för att verkligen göra håret super rent plus att håret kan bli tungt annars och då får man tvätta ur det ordentligt! Jag använder inte så mycket produkter i mitt hår (vilket jag gjorde förut, minst 3 gånger om dagen) utan nu är det balsam, kokosolja, torrschampoo och funderar på att köpa arganolja oxå! Men det blir sjukt mycket billigare trots att håret mår mycket bättre än att använda olja innan dusch, dyra produkter, olja efteråt, spray saker hit och dit! Jag använder mig utav Coop X-tras tvättbalsam & PHC moisture balsam som vårdande och det funkar jätte bra! Kollade noga upp produkterna innan jag använde dem, framförallt det vårdande för coop x-tras rekomenderas ofta så den hade jag hört talas om innan! Jag behöver ett fuktgivande balsam för mitt hår eftersom att det är väldigt torrt och känsligt men alla är olika så innan du börjar att välja vårdande balsam bör du tänka på vad just ditt hår behöver, protein eller vitamin!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0