En helt sjuk dag

Hahahaa. Jo, När Elin precis kom hit och ringde på tog jag på mig skorna så gick vi ut. Vet ni vad Elin ser då på gräset? hahahaha. EN KANIN! En tamkanin som antingen hade rymt eller blivit utsläppt! Såklart försöker vi få tag på den, den drog under bilar så vi fick peta ut den med skaftet från en sopborste. Vaktmästaren vad här som tur var, han sa att om ingen ägde den skulle han kunna ta den till hans 7 åriga dotter som vill ha en kanin. Vi får tillslut tag på lillan och det visar sig vara en tjej, och gud så lugn hon var, och spinkig. Super smal, långa klor och jätte snäll. stackars liten. Vi gick till polisen med kaninen, som hittegods! haha naaaw. 
Kolla vad söt hon är! vi döpte henne till Snattran. As gulligt :')
 
Men polisen sa att förmodigen kommer ingen lixom göra en anmälan om bortsprungen kanin men försäkerhets skull tog han mina uppgifter. Jag skulle ta hand om kaninen tills ägaren ringer. Vilket kan ta ett bra tag.. vart ska jag ha kaninen? Lös i rummet?... nej. 
Så vi tog hem Snattran till mig och satte lillan i en resväska som vi la påsar i botten på så att hon inte skulle förstöra resväskan med urin och bajs. Sen gav vi henne vindruvor, vatten, sallad och gurka. Hon var mest nyfiken på vart hon var. Men hon åt lite oxå :)
Sen ringde vaktmästaren om att han kunde ta kaninen så vi går ut på gården med kaninen i sele och väntade! hahaha.. Elin sprang runt där med en kanin i presentsnöre (hemmagjord sele).. gulligt ju! Sen kom han och hämtade kaninen. Han hade köpt en ny bur och grejer! Nu får hon ett bra hem, mat och värme! hoppas hon inte hade varit ute lös länge! stackars liten! Nu har hon de bra iaf! 
 
Och detta tog lite över 2 timmar av denna as varma dag! över +30 ute och solen sken! Vi var varma, turstiga och badsugna. Så fort vi var klara med "projekt kanin" drog vi ner till stranden! kan ha varit den bästa känslan detta år! 
Men vilken skum dag! haha. Hitta en liten kanin bara sådär. 
 
 
 En väldigt kort beskrivning av våran dag. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0