Cirkel träning

 
Idag körde jag ett cirkelträningspass (som ni ser i rubriken) men de är fortfarande crossfit liknande, vilket jag älskar!
 
Cirkelträning
Gör alla övningar i 30 sek, vila 15 sekunder mellan övningarna (30 om du är nybörjare) och vila 1 minut mellan varje set.3 set per cirkelrunda. Vila 5 minuter mellan de olika cirkelträningarna
 
1.
Sidosquat med axelpress i toppläget. Förklaring: I toppläget står du helt rakt, benen höftbrett och hantlar på dina axlar.Ta ut ena benet brett, gör ett knäböj med endast det benet du har åt sidan. Gå tillbaka tillbaka till toppläget, gör en axelpress, gå ut med andra benet.
Statisk squat/jägarvila med vikt (hantlar) på axlarna.
Krabbgång åt sidan med vikter på axlarna
Statisk squat/jägarvila + hantellyft (axelövning)
 
Vila 5 min
2. 
Hantelrodd 
Mountain climber
Raka marklyft, varannan bred, varannan smal
Utfall med benkick, hantlar på axlarna
 
Vila 5 min
3. 
"ankgång" med hantlar
Rodd i plankposition
Axelpress
Sidolyft med hantlar
 
Jag skulle rekomendera att köra dropset, alltså att du börjar med en högre vikt och sänker efter behov! Men du gör som du vill.
 
Jäklar var mina axlar brände och lår brände av deht här, hade inte så bra kontakt med rumpan tyvärr, annars tror jag att den skulle bränna den med! Får vara nogrannare med att aktivera den nästa gång ;) 
 
Lycka till!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0