Balsammetoden

Tja allihopa! 
I lördags började jag o Emma läsa om balsammetoden, lite mer djupläsning och vi kom fram till att prova metoden!
(Nyfiken på vad det är? Klicka här!)
Igår tvättade vi ur håret ordentligt som rekommenderat för att bli av med alla silikoner och alkoholer m.m, som man haft i håret och imorgon ska vi köra med bara balsam, spännande! Man ska låta balsamet helst sitta i 10 dar, man får fräscha till det med torrschampoon sålänge som är godkända för balsammetoden! Vi kommer duscha håret dagen innan nyår iallfall så det blir inte 10 dar, men typ 7 iallafall!
Idag efter gymmet ska vi ner och köpa produkter så vi är utrustade och det gamla schampoot ska bort!
Jag är så taggad på hur resultatet kommer att bli! 
 
 
 
Det här är nog de produkter jag kommer införskaffa mig idag! 
Garnier Respons kommer jag att använda som tvättbalsam
Garnier Fructis som ett vårdande balsam 
Garner Respons inpackning varannan gång jag duschar ungefär
 
Kommer att börja med dessa produkter och senare köpa "bättre" produkter, men dessa var de som var populärast bland användarna av balsammetoden verkade det som! 
 
Idag kommer vi att ta bild på våra hår, hur de ser ut efter urtvättning och sen kommer vi att visa före- och efterbilder! Så idag kommer en och sen när vi duschar håret igen för första gången med den här metoden (vid nyår) kommer vi lägga ut bild och sen varje månad ungefär! Vi ska försöka iallfall!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0