Börja på diet?

Okej nej jag har ALDRIG varit på en diet, endast tänkt extra på vad jag ätit vilket jag verkligen inte gjort det senaste halvåret.... Men nu tänkte jag försöka mig på Paleo-metoden!
Vad är det? Jo, resonemanget bakom kosten är att det handlar om naturlig mat som våra kroppar är anpassade för att äta. Fördelarna ska vara att du blir piggare, slankare och friskare med en lugnare mage och minskat sötsug.

Våra kroppar är inte anpassade att äta som vi gör i västvärlden idag, menar anhängarna av paleokosten. Vi äter alltför mycket processade livsmedel, skräpmat, socker och snabba kolhydrater, med folksjukdomar såsom diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar som följd.

Det här får du äta:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0