Lyckad middag!

 
 
 
Beaglesen blev mycket bättre än väntat, smakade ungefär nästan exakt som på Espresso House's! Dock var det ett annat bröd men det var väl de som skilde? 
I varje smörgås hade jag 100g cream cheese, en halv tomat, lite rödlök och ca 10 blad ruccola. Hur gott låter det inte? La det sedan i våffeljärn då vi inte har smörgåsgrill, vilket funkade utmärkt. Klämde inte ihop den utan lät locket ligga lite på och jag vred lite då och då på brödet. Brödet hette Rund och God men man får ha vilket bröd man vill såklart! Det var grovt bröd men inte så det var jobbigt att äta utan det var perfekt. Jag blev riktigt nöjd. Tobias gillade beaglesen oxå, han hade aldrig ätit de förr så de va ju tur att man lyckades! ;)
 
 
 
Efterrätten ser lite sådär ut men smakade precis som kladdkaka!
2 portioner: 
1 skopa Whey-80 proteinpulver med smak av choklad från Star Nutrition
2 msk kakao (om du har en stark smak på proteinpulver brukar 1,5 msk räcka)
1/2 tsk Bakpulver
3/4 dl Vatten
1 äggula
 
Blanda ihop allt med en gaffel och häll upp i 2 muggar, ställ in i mikron och kör dom ca 30-35 sekunder, beroende på hur kladdig du vill ha den!
Servera med tex kvarg
 
(muggarna jag använde)
 
Jag tyckte det blev riktigt gott och kommer definitivt göra om bägge igen! Har ju faktiskt ett bröd kvar så varför inte göra det till lunch? ;)
 
Nu måste ni ju prova det här när ni ser hur enkelt och bra det blir?! :D
 
 
 
 


Kommentarer
Ellen Gräntz

Så gott med bagels!

Svar: Ja men eller hur! Det var riktigt gott :D
♥Lisa♥

2015-07-17 @ 11:42:40
URL: http://ellengrantz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0