Balsammetoden - resultat?

Lovade att återkomma om metoden och det gör jag nu en snabbis!
 
 
 
Innan balsammetoden: Ni ser tex mina toppar hur torra dom är, trots att jag använde hårolja dagligen och bra hårprodukter
 
Mitt hår dagen efter jag tvättade ur håret för första gången med balsammetoden. Ni ser ju att det ser mjukare ut MEN det var dock lika svårt att borsta ut som innan med alla tovor och trasslighet.
 

 
 
Mitt hår efter 3:de tvätten med balsammetoden. Som ni ser så ser håret mjukare ut & inte alls lika torrt som innan. Vilket stämmer helt! Så kändes håret! Det var mycket lättare att borsta ut och min hårbotten är inte alls lika torr längre!
 
Efter första tvätten med balsammetoden dröjde det max 1 dag innan det såg fettigt ut, men det beror på att håret måste vänja sig med att få mer fett än vanligt och att man inte torkar ut den som innan med schampoo. Jag lät håret vara i 5-6 dagar innan jag tvättade igen med bara balsam. Jag använder mig utav dessa produkter:
 
(Klicka på balsamets namn eller bild om du vill läsa mer om det, och få hela 5% rabatt på varor från lyko!)
Maria nila Palett Conditioner Luminous Color  som tvättbalsam och Garnieers Fructis Strenght & shine som vårdande balsam. Dock tänker jag köpa nytt vårdande balsam, kommer köpa Maria nila paletts true soft, då den motvärkar torrt hår och jag vill gärna ha ett dyrare och bättre balsam som jag vet fungerar på mitt hår. Men dessa använder jag just nu vilket har funkar bra hittils! Har även:

Garnieer Respons inpackning som jag använt en gång. Den luktar gott MEN jag behöver återfuktande till mitt hår eftersom att det är så torrt. Alltid varit.. 
 
Så ska köpa ett bättre vårdande balsam men sen är det komplett! 
 
Idag  när jag skulle tvätta håret så hade det gått 4 dar sen sist och det var så skönt! Mitt hår var knappt fettigt?! Det brukar alltid bli det efter 2 dagar & ibland 1! Så grymt skönt! Jag är jätte nöjd än så länge och ska se om jag blir ännu nöjdare med ett nytt balsam.
Ska även klippa mig snart som är välbehövligt och säkert färga håret så snart kommer fler bilder!
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0